הדסה לביא
הדסה לביא

איך מתמודדים עם מחלות חורף

מאת: הדסה לביא     

חורף! הגשם מגיע , מנקה את האוויר ומרווה את האדמה וגם- מביא איתו את מחלות החורף הידועות- שפעת, נזלת, שיעול, דלקות וכו…

ישנם שני שמנים אתריים בעלי יכולת לעזור לנו לעבור את החורף בשלום- (והערה קטנה, חשוב להשתמש בשמנים אתריים אמיתיים, ניתן לקנות בחנויות טבע).

שמן לבנדר הינו אנטי בקטריאלי, הוא מטפל בדרכי הנשימה ובשימוש קבוע מחזק את המערכת החיסונית וכך יכול למנוע הישנות של מחלות החורף. שמן רבנסרה הוא שמן מצוין לטיפול בבעיות נשימה ומחזק את המערכת החיסונית, עובד טוב בייחוד בשילוב עם שמן הלבנדר.

ואיך נשתמש בשמנים הללו?

  • מבער (כלי שבו שמים שמן, מדליקים נר בתחתית והשמן מופץ בחדר.. ניתן להשיג בחנויות טבע) – נטפטף 2 טיפות לבנדר ו-2 טיפות רבנסרה ונדליק- להרחיק מהישג ידם של הילדים.

  • היות והשמנים הם אנטיבקטריאלים, כאשר יש מישהו חולה במשפחה אני ממליצה להדליק מבער עם השמנים הללו על מנת למנוע הדבקות של שאר בני הבית.

  • לטפטף מספר טיפות על הכרית, צורה זו טובה בייחוד כאשר הילדים מצוננים וזה מקשה עליהם לישון (השמן מתנדף לחלוטין ולכן אין חשש מכתמי שמן על המצעים).

  • ניתן גם לטפטף מספר טיפות לתוך האמבטיה וכך הילד ינשום את אדי השמן לתוך גופו.

  • השמנים האתריים הם חזקים מאד ולכן אין למרוח אותם ישירות על העור, ניתן למהול 7 טיפות לבנדר ו-5 טיפות רבנסרה ב-30 מ"ל שמן זית ולמרוח על העור על האזור המדובר (צינון- אזור האף, דלקת גרון- צואר, וכו').

  • על פי הרפואה הסינית, המחלות נכנסות לגוף דרך העורף, זו גם הדרך להוציא אותם, ולכן בכל מצב של מחלה אנו מעסים את האזור מקו השיער התחתון, דרך הצוואר ועד הכתפיים.

  • אינהלציה- טיפ זה מתאים יותר לכם ההורים… לוקחים קערה עם מים רותחים, מטפטפים טיפה אחת של שמן לבנדר, מכסים מיד את הראש והקערה במגבת (על מנת למנוע התנדפות של השמן) ונושמים את האדים עד שהשמן מתנדף. כשהאף סתום, ניתן להרגיש הקלה מיידית

ומה עוד אפשר לעשות?

בצל- ממליצה עליו כחבר טוב לחורף.

הילד מנוזל, משתעל?

חתכו בצל לשניים, הניחו ליד ראשו של הילד בזמן השינה וכך הוא שואף את אדי הבצל ומחטא את דרכי הנשימה (זה רלוונטי כמובן גם למבוגרים)

ו/או חתכו בצל לפרוסות דקות, הוסיפו 5-6 כפות דבש והשרו למספר שעות, תערובת זו טובה לטיפול בשיעול יבש ולחילופין בנזלת רבה, לוקחים כפית כל שעה-שעתיים מהמיץ שנוצר (לא אוכלים את הבצל עצמו). חשוב- טוב לילדים מעל גיל שנה (מתחת לגיל שנה לא מומלץ לצרוך דבש)

המידע רב והמקום מצומצם, אשמח לענות על כל שאלה ולעזור בטיפים נוספים-

הדסה לביא

054-6472101 |  hadassaclinic@gmail.com