הכנות לברית מילה

הכנות לברית המילה – מדריך

בשעה טובה ילדת את הבן המקסים שלך ואת יודעת שבתוך שמונה ימים את צריכה להעביר אותו חוויה פיזית קשה. עכשיו את רוצה למצוא את הדרכים להקל עליו וגם עלייך כמה שרק אפשר.

המוהל יתן לך דף הוראות, זה יהיה התנ"ך שלך בתקופה הקרובה. תצלמי כמה צילומים של הדף וגם שימי עותק עם מגנט על המקרר. לא כדאי למצוא את עצמך אבודה באמצע שבת כשאי אפשר להתקשר למוהל.

טיפים למניעת כאב

חוץ מדף ההוראות, הנה כמה טיפים כדי להקל על הכאב- כשעה לפני הברית, יש למרוח אמלה וכך לאלחש את האיזור. כעשרים דקות לפני הברית עצמה, תני לבנך אקמולי, כך שעד לברית עצמה האקמולי יכנס לפעולה ויקל במעט על הכאב.

תאכילי את התינוק כשעה לפני הברית ושוב מיד לאחריה. אם את מניקה- חלב-אם עוזר גם הוא בהקלה על הכאב כמו גם מנחם את התינוק.

כדי למנוע חיכוך של איזור הברית עם הרגליים של התינוק, כדאי ליצור מצב שהרגלים פסוקות יותר מהרגיל וזאת על ידי שני טיטולים אחד מעל השני. בנוסף כדאי לחליף טיטול בתדירות גבוהה שלא יווצר משקל נוסף על האיזור.

ברור שהעייפות קיימת, בכל זאת את כשמונה ימים אחרי לידה, אך בעת החלפת הטיטול את צריכה להיות במיטבך. אם צריך תשתי לפני אפילו קפה, תכיני הכל שיהיה מסודר לידך.

המטרה שלך היא החלפה של הטיטול במהירות שיא. כמובן כדי למנוע שלולית לידך במקרה הטוב או עלייך במקרה הפחות טוב.

אחרי הברית, אחרי שהאכלת את החמוד אולי תרצי להסתובב בין האורחים. תוודאי כי את או מי שמחזיק את התינוק ,מחזיק אותו עם הגב כלפי האוחז. כלומר שלא יווצר מצב של חיכוך איזור הברית במי שמחזיק את הקטנצ'יק.

אחרי היום השני, המוהל מגיע ומסביר איך מורידים את התחבושות. בכל החתלה כדאי להקפיד על מריחה נדיבה של שמן שקדים [לא שמן תינוקות שיש בו שאריות נפט]. כך תימנע ההידבקות לטיטול וימנע כאב רב. בנוסף, השמן שקדים אינו אלרגני ואינו מסוכן לתינוקות קטנטנים.

ומה איתך? 

עלייך לשמור על קור רוח ורוגע. מאוד קל להגיד, אבל הכרחי. אם את רוצה לעזור לתינוק שלך את צריכה להיות רגועה. אז, תעשי את מה שהכי מתאים לך. אם מתאים לך חצי כוסית של איזה משקה או אולי לקחת רסקיו או סתם להיות מוקפת באנשים רגועים.

מה שאת מרגישה מקרין ישירות לקטנצ'יק. תשמחי שעברתם שלב נוסף בגידול הילד ובהתפתחותו ותמשיכי להיות אופטימית.

והכי חשוב שיהיה במזל טוב!

מוהלים מומלצים:

הרב שי עובד: 052-2447827

הרב אורן יוסף: 02-6520049