זה לא אני הרצפה עקומה

זה לא אני…הרצפה עקומה

מאת: נועה ספיילר

נועה ספיילר

נועה ספיילר

מזל טוב לאמא'לה הצעירה. הבאת לעולם יצור מקסים שהוא כעת כל עולמך וזקוק לך בצורה הכי טוטאלית שיכולה להיות. כיף, אושר, בלאגן… אבל מה קרה לגוף שלך? איפה העקומות העדינות של האגן….והבטן השטוחה….ומה קורה עם סימני המתיחה האלו?

במאמר זה נתמקד באגן ובשרירי רצפת האגן:

ובכן, נשים יקרות, בשונה מהגברים, האגן שלנו בנוי משני חלקים גרמיים (הכוללים מס' עצמות), ומסחוס המחבר ביניהן (הנקרא- Pubic Symphysis).
בשלבים מתקדמים של ההיריון, כאשר העובר גדל וכבר נהיה צפוף באגן, המוח מפריש הורמון הנקרא "רלקסין". כשמו כן הוא, גורם להרפיה והגמשה של הסחוס כך שהאגן מתרחב.

אגן

אגן

בנוסף, רצפת האגן המורכבת משרירים בלבד(!) ומערסלת את כל האיברים הפנימיים מעליה, נמתחת ונעשית רפויה יותר בעקבות משקל העובר והמאמץ הכרוך גם בלידה עצמה. עובדה זו יכולה לגרום לבריחות שתן קלות עד בינוניות במאמץ (קפיצות, ריצות, שיעולים ועיטושים), ולתופעות נוספות.

אגן2

אגן2

כשישה שבועות לאחר הלידה (תקופת משכב הלידה), הגוף ככלל והאגן בפרט מתחיל לחזור לעצמו אך התהליך הדרגתי ויש לנו אפשרות לעזור לעצמנו במספר אופנים:
1. להתחיל מיידית בחיזוק שרירי רצפת האגן ושריר הרחב הבטני (גם אם יש רגישות באזור, ניתן להתחיל מיידית ובעדינות בכיווצי רצפת אגן).

2. לחזק את שרירי הישבן והירכיים הנותנים תמיכה וייצוב לאגן.להלן מס' תרגילים לדוגמא:

3. מניעה!!! כלומר לפני ההיריון והלידה הבאים….להכין את הגוף, לחזק שרירי קרקעית אגן ובטן ולקבל הדרכה על הצורה הנכונה ללחוץ בלידה….

אם היו סיבוכים הקשורים באגן כגון Pubalgia (PSD) ,Coccyalgia ועוד (או שנדמה כי השרירים אינם מתחזקים) יש להסתייע בייעוץ והכוונה מקצועית של רופא מומחה ופיזיותרפיה בהתאם.

בהצלחה

נועה ספויילר

www.physioactive.co.il

[icon icon="phone-square"] 02-5794787